Ons laatste bericht ........................... - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Ons laatste bericht ........................... - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Ons laatste bericht ...........................

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

29 Oktober 2008 | China, Beijing

Geen paniek, geen paniek!
Ons laatste bericht vanuit China bedoelen we natuurlijk te zeggen.

Ook als we straks thuis zijn zullen we via de site jullie voorlopig op de hoogte houden van de ontwikkeling van Tjen.

Even nog terug naar de dag van vandaag. Onze laatste dag in Beijing. We wilden nog heel graag naar The Tempel of Heaven.
Na het ontbijt hebben we met z'n drietjes een taxi genomen. Het was niet zo heel ver rijden. Net voor we aankwamen dreigde Tjen in slaap te vallen. Effe voorkomen want dat was echt nog wel te vroeg. We konden het ons wel voorstellen want hij had heel onrustig geslapen en was om 6.00 uur al wakker. Door de droge lucht op de kamer hoest hij behoorlijk als hij wakker wordt. In slaap krijgen we hem dan ook niet meer.

Stephan haalt de entree-kaartjes en we kunnen op pad. Als we binnen komen lijkt het alsof alle ouden van dagen zich hier verzameld hebben. En ze doen vanalles; stijldansen, ochtendgymnastiek, Chinees badminthon, zingen, kaarten, spelletjes of luisteren naar iemand die ontzettend goed kan zingen (voor ons klinkt het alsof een kat gevild wordt)!

Na alle drukte achter ons gelaten te hebben konden we alleen nog maar met z'n drietjes genieten van de stilte. Tjen kon alvast wennen aan het gevoel hoe het straks zal zijn als hij door de bossen van Schimmert loopt met Dewi om hem heen!!!!

Het complex is enkele malen groter dan De Verboden Stad. Op sommige punten kom je heel veel mensen tegen en op andere plekken loop je echt helemaal alleen. Het was vandaag wel een stuk kouder dan de afgelopen dagen. Konden we ook alvast aan het "Hollands weertje" wennen.

Vanmiddag zijn we na een potje voetbal op de gang nog even naar de speeltuin geweest.

Om 17.00 uur moesten we weer terug zijn in de lobby want dan zou Brian ons het paspoort mét visum van Tjen komen terug brengen. Hij vertelde ons dat we morgen om 11.00 uur worden opgehaald om naar de luchthaven te gaan. Dus we kunnen nog lekker op ons gemak ontbijten.

Vanavond zijn we met z'n allen naar het culinaire restaurant met de grote M gegaan. De kinderen vonden het geweldig. Hebben met z'n drietjes gespeeld. Tjen heeft nog een wat grotere jongen op z'n Chinees verteld dat hij niet de weg voor Zhong mocht versperren.

Stephan is nu bezig om alles in de koffers te krijgen. Het ziet er hoopvol uit! Alleen het koffer van Tjen pakken we morgen samen in. Hij kan dan tenminste nog even spelen voordat we gaan ontbijten. En we kunnen hem dan ook nog tijdens het inpakken proberen uit te leggen waar we naar toe gaan. Hij weet dat hij met het grote vliegtuig (fi-tsji) naar Nederland gaat maar of het nog steeds allemaal in zijn hoofdje zit .................. wie zal het zeggen.

Morgen hopen we rond de klok van 17.40 uur te landen op Schiphol met vlucht 345 van China Southern Airlines. Voor Tjen en voor ons zal dan de tijd aanbreken dat we in onze eigen omgeving aan elkaar kunnen gaan wennen. Willen jullie Tjen morgen al in levende lijve zien is iedereen uiteraard welkom om naar Schiphol te komen.

Tot slot willen we echt iedereen vanuit China bedanken voor alle hartelijke reacties (en het waren er veel). In moeilijke periodes heeft het ons enorm er doorheen geholpen.
Allemaal namens ons drietjes hartstikke bedankt hiervoor.

Een dikke knuffel van Tjen
en de groetjes van Brigitte & Stephan.

ps als we thuis de draai gevonden hebben zullen we zeker nog meer foto's op de site plaatsen.

• 29 Oktober 2008 - 14:28

Herman:

Hallo Chinagangers,

Ik constateer dat naarmate de tijd vordert jullie alle goede adviezen in de wind beginnen te slaan: ga NIET naar de MCdonalds! We horen of lezen nog wel wat de afloop is....
    Ach ja, ook wij hebben ons niet aan alle adviezen gehouden en zie het resultaat.

Als het nog kan, doe Brian de groeten van de Laafjes: hij heeft 3 jaar geleden nog op het plein van de hemelse vrede nog samen met mij Chanu de fles gegeven in de barre winterkou. Vond hij erg leuk.

Vanuit jullie achtertuin (ik kijk hier op m'n werk uit op Schimmert) wens ik jullie een goeie vlucht en héél veel geluk en sterkte de eerste tijd in Sjummert! Neem de tijd, voordat wij vertrekken zien we elkaar nog wel hoop ik(nog steeds geen LOA hier).

Groetjes,

Herman en uiteraard Mieke en Chanu.

• 29 Oktober 2008 - 14:56

Buurtjes Nummer 1403:

Beste reisgenoten,

Even een kort berichtje om jullie te bedanken voor de gezellige, intensieve en bijzondere dagen die wij samen hebben meegemaakt.
    Wij wensen jullie veel geluk, liefde en gezondheid toe met z'n drietjes.
    Dikke kus van Zhong & Xiaochun en de groetjes van ONS!
    Ernst & Marjolijn

• 29 Oktober 2008 - 15:21

Marjan Duckers:

Heij Brigitte, Stephan en Tjen.
    Fijn dat jullie nu gauw thuis zijn. Ik zal jullie berichtjes iedere dag missen, want wat moet ik nu doen als ik koffie drink om 15.oo uur?????? Ik was er al echt aan gewend om iedere dag even te lezen.
    Ik vrees wel, dat als jullie thuis komen jullie zullen moeten afkicken van de M.......
    Wij hopen dat jullie thuis gauw de draai gevonden hebben en dat Tjen gauw bij jullie THUIS zal zijn.
    Groetjes Marjan

• 29 Oktober 2008 - 15:44

Mam En Pap Eys:

Het schiet nou echt lekker op. Een heel goeie reis terug naar huis en tot straks op Schiphol.
    We zullen blij zijn als jullie er weer zijn.

• 29 Oktober 2008 - 15:47

Anita Verpoort:

danke danke danke
    voor de mooi ontroerende verhalen uit het vere oosten.
    wij hopen dat alles goed gaat met Tjen hier in ons koude kikkerlandje en dat hij alle liefde krijgt die hij verdiend.
    maar met zo'n lieve vriendelijke spontane ouders zal dat zeker lukken. een hele goede reis terug en tot ziens.
    anita john en milan

• 29 Oktober 2008 - 16:23

Nicole:

Morgen alweer een spannende dag ... kunnen jullie het nog allemaal verwerken ?!? Jullie kunnen het in ieder geval rustig aandoen en als wij wakker worden morgenvroeg zitten jullie waarschijnlijk al in het fi-tsji ;-) Wij denken aan jullie ! Heel veel geluk toegewenst de eerst komende dagen thuis !!
    Liefs,
    Frank, Nicole & Jesper

• 29 Oktober 2008 - 16:29

Tonneke:

Goeie vlucht en kom veilig in Nederland met z'n drietjes aan!

• 29 Oktober 2008 - 16:42

John En Silvia:

Nog snel even een krabbeltje voor we jullie toko onveilig gaan maken Jaaaaaa????
    Een goede vlucht toegewenst en weer veilig op nederlandse bodem en op naar Schimmert.

Tot morgen.

• 29 Oktober 2008 - 17:59

Geert En Anita:

Hoi,

Dat zal wel effe afkicken worden van de grote M,als jullie terug zijn, maar hier zijn er ook genoeg!!. Wij wensen jullie een goede terugreis en heel veel geluk.

Groetjes,Geert Anita Anne en Bente

• 29 Oktober 2008 - 19:10

Wiel En Nettie :

Brigitte,Stephan en Tjen
    Eindelijk is de wens in vervulling gegaan, wij wensen jullie samen heel veel geluk.
    Groetjes Wiel en Nettie Wouters Reijmerstok.

• 29 Oktober 2008 - 19:51

De Eykenboompjes:

Als jullie dit lezen is het voor jullie weer een goeie moggel.
    Wij wensen jullie een goede maar vooral rustige reis naar huis.

De Eykenboompjes.

• 29 Oktober 2008 - 20:05

Hedi, Jos En Mingxia:

Goede reis naar huis en geniet van de rust thuis na deze intensieve weken!

groetjes en tot mails,

Hedi, Jos en Mingxia

• 29 Oktober 2008 - 20:27

Chantal:

Nou wordt het echt spannend allemaal. We hopen dat Tjen heel snel aan zijn nieuwe thuis gewend zal zijn en net zo vrolijk blijft als we in jullie verhalen hebben gelezen. We wensen jullie een heel goede reis terug naar Schimmert!

Veel liefs van Chantal, Huberto en Evi

• 29 Oktober 2008 - 22:09

Lydia:

Bijzonder om op deze manier de geboorte van een paar trotse ouders mee te mogen maken.Ik wens Tjen heel veel liefde toe en voor jullie samen, veel geluk voor de toekomst !!!!

• 29 Oktober 2008 - 23:15

Jos:

Hoi luitjes,
    Met het lezen van jullie verhalen krijg ik een heerlijk gevoel van trotse ouders en een zoon die zich nu al thuis voelt bij julie. Jullie zijn een uniek koppel en Tjen kan zich geen betere ouders wensen. Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie met z'n 3en, 4en als je Dewi meetelt, een mooie en gelukkige toekomst tegemoet gaan. Ook fijn dat jullie de site nog bijhouden en laat maar even weten als jullie zover zijn want we komen zeker op kraamvisite.
    Groetjes Jos en Winny

• 30 Oktober 2008 - 06:24

Michaela:

wij wensen jullie een goede thuiskomst en heeel veeel geluk voor de toekomst geniet ervan met jullie drietjes er zullen zeker nog vele moeilijke momentjes komen maar ook hier kunnen jullie troost zoeken bij de grote M hopelijk vind tjen onze hollandse pot net zo lekker (hopelijk lekkerder)dan de maaltijd van de grote M
    laat het ons weten als tjen een beetje gewend is in ons kikkerlandje dan komen wij zeker een keertje op visite

groetjes van michaela toussaint vincent en lisanne

ps doe het rustig aan het waren een paar zeer enerverende dagen en hou ons op de hoogte

• 30 Oktober 2008 - 08:14

Magna:

Hallo Brigitte en Stephan,
    Ik vind het prachtig om jullie dagboek te lezen. Ook emotioneel trouwens. Ik zal niet op Schiphol zijn maar wens jullie samen met Tjen een hele mooie tijd toe de komende maanden. Zodra Tjen er aan toe is, kom ik graag een keer op bezoek.
    Groetjes van de trotse mama van Mathijs.

• 30 Oktober 2008 - 10:45

Colette Kersten:

We zijn enorm onder de indruk van jullie mooie en ontroerende verhalen van de afgelopen dagen. En de emoties zijn voor ons ook zóóó herkenbaar. Een hele goeie reis terug naar huis, eenmaal door de douane op Nederlandse bodem met Tjen voelt vast heerlijk!
    Groet, Colette, Mathé, Belia en Phéline

• 30 Oktober 2008 - 14:37

Sjaan En Nettie:

brigitte&stephan&tjen wij wensen jullie welkom thuis tjen weet niet wat hij sraks allemaal te zien krijgt hij zal heel veel te verwerken krijgen en jullie ook wij wensen jullie heel veel liefde gezondheid en geluk voor de toekomst van de tantes uit philippine xxxxxxxxx

• 30 Oktober 2008 - 20:14

Monique:

30-10-2008, 21.00 uur
    Hoera jullie zijn geland!
    Tenminste als de internetgegevens kloppen.
    Maar nu nog "even" terug naar Schimmert.We hopen voor jullie dat alles goed verlopen is en dat Tjen vannacht slaapt.
    Nu begint de aanpassing aan het gewone dagelijkse hollandse leven wat ons niet zo eenvoudig lijkt als het klinkt.
    Misschien nog even een praktische opmerking:
    Bij ons slapen de kinderen tussen ons in als ze gedroomd hebben of ziek zijn en midden in de nacht wakker worden.Toeval of niet dan slapen ze binnen 5 min als een roos(en het gehoest en gesnotter is gelijk afgelopen) en kunnen pappa en mamma ook nog een paar uurtjes slapen.
    We wensen jullie heel veel geluk toe en zijn benieuwd naar jullie berichten vanuit Schimmert.

Groetjes van Charlie, Monique, Kay en Otja.

P.S. Leuk om te lezen dat ook Tjen op de meest ongelukkige momenten dreigt in slaap te vallen.Dat probleem is heeeel herkenbaar!

• 30 Oktober 2008 - 22:38

Nathalie :

Hey lieverds,
    jullie zijn goed thuis.
    Ik vond Tjen al een schatje, maar als je hem in het echt ziet, wowww, echt onvoorstelbaar, wat een lief en mooi menneke! Wat een prachtige kijkers heeft hij. Ik vond het heel bijzonder om dit mee te mogen maken!
    Liefs Nathalie, Marcel, Yuri & Zico

• 31 Oktober 2008 - 07:24

Lianne Vincken:

Hoi Stephan, Brigitte en Tjen,

jullie zijn nu thuis als het goed is! Ik hoop dat de reis goed is verlopen! Ik wens jullie het allerbeste toe thuis in Sjummert!
    Wat zal Tjen zijn ogen uitkijken in zijn nieuwe huis en omgeving!
    Geniet ervan en veel plezier samen!

Tot snel!

groetjes Lianne

• 31 Oktober 2008 - 22:43

Christa En Luciën:

Welkom thuis. Wij hopen dat jullie een goede reis hebben gehad. Wij wensen jullie heel veel geluk met z'n drietjes. Wij kijken al uit naar het volgende bericht.

Dikke poen van uit België

• 01 November 2008 - 08:36

Marga En Appie:

We hebben met veel plezier en ontroering jullie verhaal gelezen.
    We hebben het gevoel dat we Tjen al een beetje hebben leren kennen en wat we gelezen en gezien hebben is alleen maar positief. Wij wensen jullie een fijne thuiskomst met een groot ontvangst op Schiphol.
    Heel veel geluk samen en hopelijk snel tot ziens.

• 01 November 2008 - 09:28

Winny:

ongelofelijk wat een belevenis, ontroerd jullie zijn mama en papa, emotioneel wat een lekker menneke...
    en nu eindelijk thuis
    geen woorden voor. heel veel geluk samen. In gedachten zijn we bij jullie. groetjes Winny, Jos en kids

• 01 November 2008 - 15:34

Lianne Hamer:

Welkom thuis familie van Weersch,

Wat ontzettend leuk dat jullie alle belevenissen via deze site hebben gedeeld. Ik heb alles met veel plezier, en af en toe een klein traantje gelezen.. Wat kunnen jullie leuk schrijven haha! Wat een lekker ventje is Tjen! Ik wens jullie hele vele gelukkige, gezellige en vooral gezonde jaren samen in Holland! Geniet van l-kaar! Geef Tjen een dikke "tamteu" (kus in Kantonees) van mij en ik hoop dat jullie een x met Tjen naar het HK in Doesburg komen....

Vele groetjes,
    Lianne

• 02 November 2008 - 12:39

Margot:

Hoi Brigitte, Stephan & Tjen,

Fijn te horen dat alles zo goed gaat. Als het goed is zijn jullie nu lekker in je eigen huis je eigen ritme aan het vinden met elkaar. Heel veel succes hierbij en liefs.

• 02 November 2008 - 12:50

Chantalle:

Hallo Brigitte, Stephan en Tjen.

We hopen dat jullie een goede reis gehad hebben, en nu lekker aan het genieten zijn met z'n drietjes.
    Als Tjen zjin draai heeft gevonden,komen we zeker eens op bezoek.
    Veel liefs uit Obbicht.

nog bedankt voor het kaartje!

• 02 November 2008 - 13:21

Riet Jeukens:

Hoi,Hoi,alle goeds voor jullie drietjes in Schimmert, geniet samen en geef elkaar de rust die nodig is. Sterkte en liefs Riet.

• 02 November 2008 - 18:20

Marjolijn:

Hallo allemaal!
    Hoe gaat het met jullie? Goede thuiskomst gehad? Heeft Tjen het mooie Limburgse landschap al ontdekt? Hierbij nog ons mailadres: marjolijnkeijzer@yahoo.com

We horen graag van jullie
    Groetjes
    Marjolijn, Ernst, Zhong en Xiaochun

• 02 November 2008 - 23:19

Sophie:

Hallo Tjen Brigitte en Stephan.Fijn om jullie vanmorgen met Tjen te ontmoeten, wat een lieve fijne knul Tjen jouw willen wij feliciteren met je Papa en Mamma verder wensen wij jullie veel geluk toe en Tjen met de nieuwe omgeving.Hein en Sophie

• 03 November 2008 - 10:45

Koen En Kim:

Hoi Brigitte Stephan en Tjen,

Nu eindelijk in Nederland met z'n drietjes!!! Joepie! Geniet er samen van! We wensen jullie heel veel geluk toe!
    En we zijn erg benieuwd naar jullie verdere verhalen over de terugreis, de aankomst op Schiphol en hoe het jullie nu vergaat hier. En zullen dan ook met veel plezier deze site in de gaten blijven houden.

Groetjes Kim en Koen