Naar Tianjin!! - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Naar Tianjin!! - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Naar Tianjin!!

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

18 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we voor een weekje afscheid genomen van Beijing en zijn we doorgereisd naar Tianjin, de plaats waar Tjen nu woont.

Alles gaat wel erg relaxed. Het busje vertrok pas om 10.00 dus we hadden alle tijd om op te staan en te ontbijten. Het eten smaakt weer ergens naar, dus het gaat de goede kant met me op.
De rit tussen Beijing en Tianjin kan soms tot wel 5 uur duren, maar het viel reuze mee: 2,5 uur.
Tianjin heeft 'maar' 10 miljoen inwoners, 6 minder dan Beijing.
In het hotel (we slapen op de 32-e verdieping) werden we al opgewacht door de lokale medewerkster van Wereldkinderen: de Chinese Sophie.
Nadat we hadden ingechecked hadden we even tijd om uit te pakken en daarna heeft Sophie op onze kamer uitleg gegeven over het programma van de komende dagen. Het gaat dan voornamelijk over formaliteiten, betalingen, het kopen van eten en drinken voor Tjen en dat soort zaken. Ze ging nog niet écht in op de overdracht zelf. 'Jullie moeten eerst maar eens goed uitrusten' zei ze. Het is een schat van een meid en we hebben alle vertrouwen in haar dat ze ons goed zal begeleiden.

We zijn daarna nog naar een supermarkt gegaan waar we inkopen voor onszelf hebben gedaan en Sophie voor Tjen. Zij weet het beste wat hij wel en niet kan en mag eten of lust. De een moet er misschien aan wennen dat Sophie even de 'leiding' neemt maar uiteindelijk is zij degene met de ervaring en wij de groentjes die ook eens komen kijken binnen adoptieland, dus laten we het maar mooi allemaal gebeuren!

Nog snel even wat uitrusten en dan gaan we om 18.00 samen met Sophie eten onderin een winkelcentrum. Als het eten net zo lekker is als in Beijing mogen we de vingers er weer bij aflikken: wat kan dat volk toch lekker koken!!!

Tot morgen!!

Stephan

• 18 Oktober 2008 - 15:22

De Eykenboompjes:

Brigitte en Stephan,

nu het dan weer wat beter gaat met Stephan, kunnen jullie weer aan de friet-schnietzel, maar zoals wij uit jullie bericht kunnen opmaken, staan er heerlijkere dingen op het menu.

Hou het nog even relaxed. De maandag komt steeds dichterbij en dan gaan de harten vanzelf sneller kloppen.

Wij gaan zo meteen weer op jullie toasten. Als jullie dit lezen, liggen wij waarschijnlijk met een dikke KOP in bed.

Jullie krijgen ook de groetjes van ome Johan en tante Leen.

Maak er zondag weer een mooie dag van. Wij wachten op een nieuw bericht.

De Eykenboompjes.

• 18 Oktober 2008 - 16:28

Anita Verpoort:

hallo,
    gelukkig voelt stephan zich weer wat beter en smaakt de chinees weer!!
    nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover.... spannend. geniet ervan en laat jullie leiden door sofie.
    groeten uit ees
    anita en de rest

• 18 Oktober 2008 - 17:44

De Schmitzkes:

Hallo Brigitte en stephan,

Hopelijk gaat het nu beter met Stehan en wordt niemand weer ziek.
    We gaan ook op jullie toasten, is dat niet gezellig.!!!
    Geniet maar van de komende tijd.spannend
    Groetjes van oma Meessen.
    En natuurlijk de groetjes van ons.
    P.S Alles goed met de koffers!!

• 18 Oktober 2008 - 19:36

Hedi En Jos:

Hoi Brigitte en Stephan,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Zitten jullie in het Renaissance hotel? Wij zaten op de 35e verdieping, nog hoger uitzicht op al die torenflats.

groetjes, Hedi en Jos

• 18 Oktober 2008 - 20:18

Wij3tjes:

Hoi Stephan en Brigitte,
    Leuk om julie belevenissen te lezen aan de andere kant van deze aardbol.
    Nog eventjes en jullie kunnen jullie zoon in jullie armen sluiten!!Super gewoon!!
    Geniet van deze dagen en veel plezier daar in China.
    Groetjes Sandra Mikel en Anique

• 18 Oktober 2008 - 20:26

Silvia En John:

Gelukkig dat het met Stephan een stukje beter gaat. Nu komt het toch wel steeds dichterbij. Voor ons nog twee nachtjes maar voor jullie nog maar een nachtje slapen. Over slapen gesproken; Dewi heeft tijdens de hele verjaardag geslapen. Echt een feestbeest.

Groetjes en tot het volgende bericht.

John, Sil, Rimm en Aron

• 19 Oktober 2008 - 08:03

De Vinckskes :

He stephan,heeft de tip van oma eys toch geholpen. Gelukkig,dat je je weer beter voelt,want op de 32ste verdieping lijkt me niets bij een zwakke gezonheid.Ik krijg al hoogte vrees bij de gedachte.Nog 1 nachtje slapen...en dan kunnen jullie Tjen in jullie armen sluiten. Groetjes Emil Gerda.