onze eerste dag samen - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu onze eerste dag samen - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

onze eerste dag samen

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

20 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal,
Onze eerste dag samen is wat Tjen betreft voorbij. Hij ligt heerlijk te slapen. Vroeg zelf om naar bed te gaan. Stephan en ik zijn bij hem gaan liggen om hem op zijn gemak te stellen. Ook het vliegtuig moest mee naar bed. Daar heeft hij nog een tijdje mee gespeeld. Ook viel hem in dat hij nog niet alles had opgeruimd. Dat moest wel nog even gebeuren.
Daarna weer terug naar bed met zijn vliegtuigje.
Vanmiddag heeft hij ook even geslapen. Voor het slapen was hij erg verdrietig en daarna ook. Hij mist zijn vriendjes en vooral zijn pleegouders.

Vanavond had Sophie geregeld dat we dumplings konden gaan eten. Tjen houdt daar heel erg van. Helaas ging het tijdens het eten heel erg mis. Hij was ontzettend verdrietig. Sophie denkt dat het komt omdat ze bij de dumpling zaak zijn dialect spreken en hij daarom zijn pleegouders nog meer mist.

Het is een hele normale reactie maar het doet ons pijn in het hart om Tjen zo verdrietig te zien.
We zijn aansluitend nog bij de KFC geweest waar hij een hotwheel wilde hebben. Maar geen hotwheel zonder menu. Dus ook nog maar kipnuggets gekocht en die lust hij heel graag. Vraag me niet wat we er nog bij kregen een soort puree waarvan ik me niet kan voorstellen dat het ook nog smaakt. Tjen ging het om de auto en 2 kipnuggets heeft hij ook nog gedeeltelijk opgegeten.

Daarna nog even naar Thomas de locomotief gekeken. En lekker gaan slapen.
Dat gaan Stephan en ik zo ook maar doen. Aangezien het nogal donker is op de kamer om nog iets te lezen. Kunnen we ook gelijk nog wat voorslapen of bijslapen .... wie zal het zeggen.

Groetjes Brigitte

• 20 Oktober 2008 - 13:29

Lianne:

Welterusten!

• 20 Oktober 2008 - 14:24

Mam En Pap Eys:

Hoi Brigitte en Stephan

Vond dit gedichtje en dacht ik plaats deze even op de site

Adoptiekindje

Een kostbaar moment
    een stukje geboorte
    elkaar onbekend
    maar heel snel gewend
    want is niet het houden
    van deze kleine mens
    een deel van jullie leven
    een lang verwachte wens

Mam

• 20 Oktober 2008 - 15:47

Wilma:

hoi brigitte en stephan
    tot nu toe geweldig gedaan en hou de moed er goed in .als ik dit lees waan ik mezelf weer even n china al die mensen !!!zie die roltrapppen op het station nog steeds voor me hopelijk nog veel fijne dagen en tot in ned.
    gr wilma

• 20 Oktober 2008 - 17:17

Wij3tjes:

Hoi Stephan en Brigitte,
    Gelijk vanuit mijn werk achter de pc gedoken om jullie verhalen te lezen.
    Eindelijk zijn jullie samen met Tjen, heerlijk toch!!
    Geniet hier samen van.
    Grtjes Sandra Mikel en Anique

• 20 Oktober 2008 - 17:21

Ome Johan/Tante Leen:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon.
    Wij hopen dat hij (en jullie) snel aan elkaar wennen en dat jullie gelukkig mogen zijn met Tjen.

We zien jullie volgende week graag gezond thuis komen.

Ome Johan, Tante Leen

• 20 Oktober 2008 - 17:49

Herman, Mieke, Chanu:

Nog enkele ervaringstips:
    Op de badkamer kun je prima (in bad) lezen, kan het licht tenminste aanblijven
    Wellicht de bekende gangsessie, aangezien er blijkbaar geen andere adoptieouders zijn kun je wellicht ook met z'n tweetjes voor de deur zitten op de gang, ziet misschien een beetje gek uit maar in de "adoptiehotels"zijn ze dit wel gewend
    En misschien wel de makkelijkste oplossing als Tjen in slaap gevallen is kan het licht meestal gewoon weer aan.
    Ben benieuwd of jullie de eerste nacht als gezinnetje de slaap wel kunnen vatten. Ga gewoon door met genieten.

• 20 Oktober 2008 - 17:59

Silvia:

Nu is het denk ik een kwestie van de moed er goed in houden. En dat lukt jullie wel. Leuke momenten worden afgewisseld met onzekere momenten. Voor nu lekker slapen , met z'n drietjes !!!!!!! tot de nieuwe berichten.

Groeten oet Nuth

• 20 Oktober 2008 - 18:09

Marianne:

Hallo kersvers gezinnetje,
    Wat geweldig dat jullie Tjen nu eindelijk in jullie armen hebben kunnen sluiten. Proficiat en dikke knuffel uit Gen Berg
    Heel begrijpelijk dat Tjen verdrietig is, maar hij heeft de liefste ouders van de wereld gevonden en "alles sal reg kom"
    Geniet van elkaar!! Liefs
    Marianne en Jo.

• 20 Oktober 2008 - 18:19

Jan En Liesbeth:

Gefeliciteerd!!! Lekker samen met Tjen. We zijn benieuwd naar de foto's. Geniet van de tijd in Tianjin en straks ook in Beijing. Het gaat zo snel voorbij. Nu is de tijd om echt lekker met z'n drieen te zijn met alle moeilijke en mooie momenten. Nu we dit zo lezen lijkt onze reis zo kort geleden, maar we zijn al weer aan het werk en het 'normale' leven is weer begonnen. Dus nu lekker genieten.

Groeten, Jan, Liesbeth, Hanne en Lieke.

• 20 Oktober 2008 - 18:38

Luciën En Christa:

Hoi Brigitte en Stephan,

Gefeliciteerd met jullie zoontje. Tjen moet nu natuurlijk aan de hele situatie wennen maar dit gaat vast en zeker goed komen met jullie als trotse ouders.

Geniet er maar van.

Groetjes,

Luciën en Christa

• 20 Oktober 2008 - 18:55

Anouk:

Hey Brigitte en Stephan,
    Super dat jullie Tjen eindelijk zelf vast mogen houden!Goed trouwens dat Tjen kipnugguts lekker vind, kan hij in Nederland tenminste ook na de Mc Donalds:D Een hele fijne tijd nog daar in China met z'n drie'tjes!
    Groetjes Anouk

• 20 Oktober 2008 - 19:31

Jan En Tonneke:

Hoi lieve ouders! Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon. Wat zal dat een emoties zijn geweest toen jullie hem voor het eerst zagen. Geniet er maar van en we denken dat uiteindelijk alles goed gaat komen met jullie drietjes. Dat kan niet anders met zulke ouders.

• 20 Oktober 2008 - 20:25

Bart,Nicolle,Yrza:

Hartelijk Gefeliciteerd met Tjen. Het moet geweldig zijn voor jullie.Nog een hele fijne tijd ondanks alle papierkraam.

• 20 Oktober 2008 - 21:29

Monique:

20-10-2008, 23.30 uur.
    Daar zitten jullie dan als een echte familie!
    Helaas wordt bij kinderen nooit een gebruiksaanwijzing meegeleverd, maar voor elke papa en mama geldt; gewoon doen wat je zelf denkt dat 't beste is.
    We hopen dat Tjen goed en vooral lang slaapt zodat jullie ook een beetje tot rust kunnen komen.

Welterusten van Charlie, Monique, Kay en Otja