Onze laatste in Tianjin (dag 5) - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Onze laatste in Tianjin (dag 5) - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Onze laatste in Tianjin (dag 5)

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

24 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal,
Vandaag hadden we een dagje vrij en Tjen vond ook dat pappa en mamma wel een dagje mochten uitslapen. Hij heeft tot 07.30 uur geslapen. Effe dollen in bed en het dagelijkse douche ritueel. Na het ontbijt besluiten we naar "the big Eye" of te wel het reuzenrad dat midden op een brug geplaatst is. Een zeer behulpzame ober had het voor ons in het Chinees op een briefje geschreven. Kon niet misgaan.

Taxi gepakt en nog geen half uurtje later en €1,65 armer waren we op onze locatie aangekomen. Tot onze teleurstelling was het reuzenrad niet open. En het kon niet aan de smog liggen want die was nog steeds niet aanwezig.

We besluiten langs de waterkant te gaan wandelen. Bij het oversteken van de straat valt ons oog op een traditioneel Chinees gebouw waar het enorm druk is. Daar moet dus iets te doen zijn!!
Het blijkt een Chinese markt voor souveniers. Echt heel gezellig. Gelukkig hadden we de buggy bij ons!!

Vervolgens zijn we een heel eind langs de waterkant omhoog gelopen. Een heel mooi stukje Tianjin kunnen we wel zeggen. We komen ook langs een parkje. We dachten dat het wel leuk zou zijn om daar even doorheen te wandelen. In de midden was een rotspartij. Daar kon Tjen wel even rondhuppelen en zijn beentjes strekken .............. nou toen we daar zo liepen kregen we meer het gevoel dat het een slaapplaats was voor daklozen. Overal lagen kleren, waren waslijnen opgehangen en rook het minder fris (ik zal het netjes houden).
Hier zijn we dan ook snel weggegaan. Aan de overkant van het water zagen we wederom veel traditionele Chinese gebouwen bij elkaar liggen en stonden er ook nogal wat touringcars. Ook daar moest dus wel iets te doen zijn. Even de brug over en we zouden het weten. Ware het niet dat Tjen midden op de brug "niauw niauw" zei. En als Tjen "niauw niauw" zegt dan weten we ondertussen dat dit plassen betekent en dat we niet nog 2 min tijd hebben om een toilet op te zoeken. Dus dan maar vanaf de brug ..... hihi Tjen maakt daar geen enkel probleem van.

We blijken weer een Chinese markt aan te komen. Nu alleen 5x zo groot. Ook hier zijn we een behoorlijke tijd overheen gewandeld en hebben we nog een paar leuke dingen gekocht.

Terug in het hotel zijn we nog even op de 2e etage iets gaan eten. Tjen was behoorlijk moe dus we hoopten eigenlijk dat hij even zou gaan slapen. Mamma is snel nog boodschappen gaan doen. De broekjes maat 104 vallen Tjen van de kont. De truitjes 104 passen prima. Gelukkig had ik eerder samen met hem al een broek gekocht dus ik wist de maat. Slapen heeft Tjen niet meer gedaan. Toen mamma terug kwam op de kamer was hij nog vrolijk en wel aan het rondhollen.
Dan maar naar het zwembad. Dat vandaag nog kouder was dan gisteren. Even 5 min. gespetterd en daarna snel onder de warme douche.

Vanavond zijn we als afscheid met Sophie gaan eten. Zij vliegt morgenvroeg al terug naar Shanghai. Wij zullen om 12.30 uur opgehaald worden en met een busje terug gaan naar Beijing.

Het is raar om Tianjin te verlaten. We weten dat Tjen hier voorlopig niet meer terug zal komen en hij heeft hier toch 3,5 jaar van zijn leven gewoond. Hij is ook nog nooit buiten deze stad geweest. Voor ons is het weer een stapje terug naar Nederland.

We hebben gemerkt dat niet iedereen had begrepen dat we niet iedere dag bij ieder berichtje een e-mail versturen. We willen jullie mailboxen niet overvullen. Dagelijks proberen we als Tjen slaapt de site bij te werken. En tot nu toe vindt Tjen dat prima want hij slaapt lekker door ondanks het getik op het toetsenbord. Er zijn dus geen technische problemen als jullie geen mail krijgen maar dan hebben wij het gewoon niet aangeklikt!!!!

Heel veel groetjes van ons drietjes en tot in Beijing.

• 24 Oktober 2008 - 14:29

Berend Zwaneveld:

Hallo Brigitte, Stephan en Tjen,

Vanaf het moment dat jullie vertrokken zijn hebben we de site gelezen en veel plezier aan beleeft. Jammer dat sommigen het niet begrepen hadden dat jullie zouden proberen de site bij te houden. Hopenlijk kunne jullie nog een week genieten van China waar alles eigenlijk begonnen is.

Groeten Angela en Berend

• 24 Oktober 2008 - 15:02

Wij3tjes:

Hallo jullie 3 an de andere kant van de wereld,
    Weer leuk om de belevenissen van jullie met Tjen te lezen. Wij vinden het helemaal geweldig!!De dagen in China kunnen jullie nu wel gaan aftellen. Veel plezier nog en zorg ervoor dat wel alle souveniers in jullie koffer passen!!
    Groetjes Mikel Sandra en Anique

• 24 Oktober 2008 - 15:20

Tonneke:

Wat ontroerend om dit allemaal te kunnen lezen!
    We leven met jullie mee en zijn heel blij voor jullie drietjes

• 24 Oktober 2008 - 17:08

Silvia:

Bij ons is niauw niauw ook al een begrip geworden. En de hele klas van Aron leeft mee. Aron heeft de kaart meegenomen en de juf heeft 'm voorgelezen (helemaal) en hij heeft mogen vertellen over de reis.
    Verder geweldig om te horen dat alles zo goed gaat. Jullie laatste nacht hier en dan op naar Beijing, op naar Nederland.

Groetjes oet een koud en regenachtig Nuth (winterjasje niet vergeten)

• 24 Oktober 2008 - 22:01

Udo En Anouk:

Elke dag lezen we jullie verslag vanuit China, geweldig om te lezen. Super dat het zo goed gaat met jullie en met Tjen. Geniet van de laatste dagen en dan heerlijk terug naar Schimmert. Veel liefs van Udo, Anouk, Sven en Lynn

• 25 Oktober 2008 - 09:46

Eva En Michael:

We vinden het fantastisch om te lezen hoe het met jullie gaat. Met ontroering en een glimlach, mooi hoe jullie alle ervaringen beschrijven. Het is net of we Tjen al een beetje leren kennen zo.
    Veel succes tijdens de laatste dagen in China.

• 25 Oktober 2008 - 12:40

Ger En Romy:

Hallo Brigitte, Stephan en Tjen,

Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd. In grote lijnen had ik me jullie belevenissen in China zo voorgesteld als jullie het beschrijven; emotioneel, mooi, heftig en intensief. Ik ben echter zeer onder de indruk van dat kleine menneke van jullie. Ik vind het ongelofelijk knap en erg ontroerend hoe hij hier mee omgaat. Ik denk dat jullie erg boffen met zo'n kind.

We verheugen ons erop, als jullie weer een tijdje in NL zijn Tjen te ontmoeten.

Groeten en nog veel plezier in dat verre land.

Ger en Romy