Grootste Speeltuin - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Grootste Speeltuin - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Grootste Speeltuin

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

27 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we met z'n allen naar de Grootste Speeltuin van de wereld gegaan: de Verboden Stad. De wederzijdse kids hebben zich enórm geamuseerd want wat hebben ze daar toch een enorme hoeveelheid hellingbanen, trappen, galerijen, 'geheime deuren' en nog meer spannendheden.

Het volwassen grut heeft uiteraard genoten van dit ontzettend mooie en enorm grote Keizerlijke Paleis aan het Plein van de Hemelse Vrede.

We zijn aan de kant van het Plein begonnen aan de tocht door het complex en zijn dus via diverse 'speelattributen' uiteindelijk aan de andere kant weer uitgekomen. Het was leuk te zien hoe Tjen lekker speelde en rende met Zhong, de oudste jongen van Ernst-Jan en Marjolijn.

De Verboden Stad is één van de belangrijkste trekpleisters van de stad en zijn er dus ook vele verkopers van tochtjes door de stad, gidsen, prullaria, e.d. Het begon vervelend te worden toen ik een paar keer 'nee' zei tegen de zoveelste verkoper en deze in het Chinees zich richtte tegen Tjen. Ik ben er toen met hem er vandoor gegaan en we hebben een taxi genomen, ook vanwege het feit dat er geen eetgelegenheden in de buurt waren en Ernst-Jan en Marjolijn óók graag wat wilden eten.

In de taxi was Tjen druk bezig in slaap te vallen, maar dus net iets té vroeg. We hebben samen met hem flink wat foto's gemaakt achter in de taxi om hem wakker te houden: goed gelukt.

Op de hotelkamer hebben we wat roomservice besteld en Tjen ging weer aan zijn bakje 'instant noodels'.

Nog wat gespeeld en toen ging de telefoon en vroeg Marjolein of we mee wilden gaan zwemmen en dát wil Tjen wel en wij trouwens ook want we waren aardig in aan het dutten.

Zijn eerste zwemles zit erop en toen hij toch flink begon te blauwbekken zijn we weer gaan spelen op de kamer.
Meneer viel zowat om van de slaap maar had duidelijk geen interesse de luikjes te sluiten. Bob de Bouwer was véél leuker.

Nog wat met de blokken gespeeld en toen naar hét culinaire hoogtepunt in de buurt: het gebouw met de gele 'M'.

Blokken kwamen daarna weer tevoorschijn en zijn weer netjes op kleur en vorm in de doos gerankschikt toen het badtijd werd. Hier weer flink gezongen, het staat allemaal op video.

Hij ligt nu weer netjes in bed na de rituele nachtkusjes en schravelt er op los. Mamma ligt zowat in een coma naast hem want die heeft het helemaal gehad. Ik ga zometeen nog even naar de Carrefour voor wat frisdrank, jus en water en dan kruip ik er ook in: we zijn kapot (in de positieve zin van het woord uiteraard).

Morgen weer een nieuwe dag. Nog 2 te gaan en dan...............naar huis!!!!

We hebben nog een aantal uitstapjes op de verlanglijst staan. Het Olympisch Stadion is er één van. We gaan wel weer met z'n allen want het is reuze gezellig.

groetjes en welterusten

Brigitte, Stephan en een schravelende Tjen

By the way: hoe bevalt de wintertijd? We zitten nu in tijd opeens 7 uur van jullie vandaan.

• 27 Oktober 2008 - 13:14

Marianne:

Hallo jullie drietjes,

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie van elkaar genieten De foto's zijn echt heel mooi, wat een knoepertje he?
    En jullie twee stralen van het scherm af!!!! Nog even en dan op weg naar huis. Heel veel lief voor alle drie. Jo en Marianne

• 27 Oktober 2008 - 13:38

Silvia En John:

Dat wordt afkicken hier in Nederland maar gelukkig is de grote M vlakbij. Geweldig dat de kinderen zich onderling goed vermaken. Kunnen jullie terug kijken op een gezellige afsluiting van de spannende reis naar china.

tot hoors en slaap lekker

xxx oet Nuth

• 27 Oktober 2008 - 15:10

Marlou:

he die stephan brigitte en tjen,

wat prachtig dat het allemaal zo goed gaat,jullie stralen aale drie en genieten van elkaar ik wens jullie nog enkele mooie dagen daar en dan weer lekker naar huis waar de opa's en oma's en dewi met smart op jullie staan te wachten .

groetjes van marlou en peter en de kids

• 27 Oktober 2008 - 15:31

Jacqueline:

HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI.....Geweldig hoor.....Tjen heeft het al voor elkaar!!! Twee volwassenen die al redelijk gevloerd zijn door het drukke programma omtrent een 4-jarige!!!
    Geniet maar lekker van de laatste dagen en kom maar weer heeeeeeeel snel veilig naar huis!!!!
    Liefs Jacqueline

• 27 Oktober 2008 - 16:39

Wilma En Theo:

jullie hebben het maar wat druk ermee, maar we smullen van de berichten van jullie en zijn hardstikke benieuwd naar dat lekkere jochie van jullie!! geniet nog even en dan zijn jullie weer in het koude kikkerlandje tot gauw. groetjes

• 27 Oktober 2008 - 18:24

Hedi, Jos En Mingxia:

hallo daar!

Wat een geweldige foto's! Ik kan me voorstellen dat jullie redelijk gesloopt zijn. Daar hadden wij ook flink last van en dan is er niets fijner om naar huis te gaan...
    Goede reis alvast en wie weet tot ziens!
    Hedi, Jos en Mingxia

• 27 Oktober 2008 - 18:47

Oscar-Clau-Rik-Bas:

We genieten keer op keer van die geweldige foto's en reisverslagen.
    Geniet van deze fantastische ervaring, vele lieve groeten van het koude (7 graden 's avonds) kikkerlandje..

• 27 Oktober 2008 - 20:10

Monique:

27-10-2008, 21.02 uur.
    We dachten al dat Tjen een lief klein boefje was volgens jullie verhalen, maar na het zien van de foto's zijn we daar nog meer van overtuigd. Geweldig!!
    Je moet het Brigitte maar niet kwalijk nemen dat ze graag gaat shoppen voor Tjen. Dat hoort bij mamma zijn.
    Wat de wintertijd betreft kunnen we alleen uit eigen ervaring spreken: Kay en Otja waren om 4.30 uur wakker i.p.v. 5.30 uur.
    Dus misschien moeten jullie maar wat middagdutjes invoeren als jullie weer thuis zijn.

Nu bijna welterusten van Charlie, Monique, Kay en Otja.

• 27 Oktober 2008 - 22:06

Edo En Manja:

Geniet er nog lekker van de laatste paar dagen en dan...veilig thuis!!!

• 28 Oktober 2008 - 08:08

Sophie :

Hallo Brigitte, Stephan en Tjen,

Veel succes en een prettige terugreis met tjen.

Veel groetjes van Hein en Sophie

• 28 Oktober 2008 - 10:47

Marion Nitsche:

Hallo leuk dat het allemaal zo goed met jullie gaat en dat Tjen zich ook goed aanpast we wensen jullie een goede terugreis en heel veel geluk samen groetjes en tot gauw Peter marion Rudo en Roland Nitsche

• 28 Oktober 2008 - 10:52

John:

Hoi Stephan, Brigitte en Tjen.
    Leuk om te zien en te horen dat het allemaal zo goed gaat.Het thuis front is ook goed bezig, maar alles op zijn tijd.
    Ook hier ( Nuth / Schimmert) zijn we met aftellen begonnen en verheugen ons er al op om jullie weer gezond en wel te zien.Het zijn nog 2 dagen en dan is het zover.Geniet maar goed van de dagen en tot gauw
    Groetjes uit nuth
    Silvia en John.