Nog maar 1 dagje wachten - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Nog maar 1 dagje wachten - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 dagje wachten

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

19 Oktober 2008 | China, Beijing

Voor ons is het al bijna welterusten als we dit berichtje op de site plaatsen. We hebben net samen met Sophie heerlijk gegeten. Zij had varkenspootjes (een delicatesse) wij hebben het maar op garnalen en varkensvlees gehouden (tenminste dat vermoeden we).
We gaan zo nog even wat lezen maar natuurlijk niet voordat we jullie onze "avonturen" van vandaag verteld hebben....

Er was eens een ....... wekker die voor de eerste keer op deze reis niet iedereen wakker hoefde te maken. Dat kan natuurlijk twee oorzaken hebben:
1. niemand hoeft vroeg op
2. iedereen is op tijd wakker.
Bij ons was het combinatie van beiden. Het ontbijt was goed. Helaas geen kaas. Dat was even een tegenvaller. Wie weet morgen wel. Verder kun je er echt alles krijgen. Complete warme maaltijd, heerlijk zo op de vroege ochtend!

Daarna hebben we samen met onze gids Sophie de kadootjes voor diverse medewerkers verdeeld en ingepakt. Verder was het vandaag geen verplicht programma. We zijn nog even gaan shoppen. Hebben alvast gekeken waar we wel leuke dingen voor Tjen kunnen kopen. De warenhuizen om ons heen verkopen vooral Gucci, Prada, Cartier etc etc. Alleen opvallend is wel dat er geen prijskaartjes bij staan. Waarom zou dat toch zijn???? Kopers zijn er trouwens ook niet!?

Voor vanmiddag hadden we ons een traditionele Chinese massage gereserveerd. We waren klaar voor een massage van kop tot teen maar men is uiteindelijk niet verder dan de voeten en kuiten gekomen. Gek we hadden gisteren bij de reservering al een voorgevoel dat ze het niet helemaal begrepen hadden.
De voetmassage was overigens wel erg lekker.

Ook het zwembad hebben we nog even bezocht. Koud in het begin maar lekker als je er eenmaal aan gewend was. In de kleedkamers waren ook nog sauna's. Helaas dus niet gemengd maar toch wel lekker om even te doen, dachten we. En zoals het China gebruikelijk is, is het bij de mannen ook beter geregeld dan bij de vrouwen. Stephan had een heerlijke sauna, mooi, goed op temperatuur en vooral schoon. Bij Brigitte was het helaas net even anders. Koud, smerig (veel haren overal). Alles wat je zeker niet wilt in een sauna. Het verschil man vrouw wordt wederom duidelijk.

Onze ontmoeting met Tjen is nu echt heel dichtbij gekomen. Maar we willen jullie eerst nog even allen heel hartelijk danken voor de ontzettend leuke reacties die we hebben gekregen. We genieten er dagelijks van.

Heel veel groetjes
Brigitte & Stephan

• 19 Oktober 2008 - 13:07

Anita Verpoort:

is nog iedereen in nederland aan het slapen?
    het komt nu echt kortbij het grote moment waar jullie zolang op hebben gewacht.
    nog een nachtje slapen, als er wat van slapen komt!!??
    nog een leuke dag met jullie tweetjes, morgen zal alles anders zijn.
    grus oet zonnig ees
    anita en de rest

• 19 Oktober 2008 - 15:22

Mihelina:

We hopen dat de nacht voor jullie snel om is en dat er snel die lang verwachte maandag komt.
    Groetjes van Mihelina Maurice Pascal en Julïen

• 19 Oktober 2008 - 15:35

Mam En Pap Eys:

voor ons nog zondagavond, maar voor jullie al maandag,hebben jullie goed geslapen? Pap en ik hopen dat het vandaag voor jullie allemaal goed gaat.We verheugen ons al op de eerste foto van jullie drietjes.

Mam

• 19 Oktober 2008 - 17:23

Tante Mien En Jean:

zeven uur zondag zijn metpap en mamgaan wandelen toen naar johabets eentje gaan vatten alsjullie dit lezen de grote dag groeten van pap en mam uit schimmert

• 19 Oktober 2008 - 18:00

Etienne En De Rest:

...spannend...!
    Klamme handen, hartkloppingen, zweetdruppels...
    Geef maar een harde gil als het zover is, dan weten wij genoeg.
    Heeeeeeel veeeeeel succes maandag en we blijven ingelogd.

Etienne, Arjan, Marit en Thorben

• 19 Oktober 2008 - 18:13

Edo En Manja:

we willen jullie morgen een hele mooie en onvergetelijke dag wensen.Geniet ervan...
    groetjes edo, manja, tim en femke

• 19 Oktober 2008 - 18:31

Silvia En John:

Als jullie vandaag al op tijd wakker waren, dat zijn jullie dat morgenvroeg(maandag) zeker. Ik zou volgens mij helemaal niet slapen van de spanning. Ben benieuwd naar alles wat er de komende dagen gaat gebeuren. We denken aan jullie.

Groetjes uit Nuth

• 19 Oktober 2008 - 19:02

Mieke, Herman, Chanu:

Hallo geluksvogels,

Hier eindelijk een korte reactie van ons; we hebben heel Winterberg afgestruind om een internetcafe te vinden om jullie te stalken.

Nog een paar uurtjes en het grote moment is daar. Probeer, we weten dat het haast onmogelijk is, nog heel even van de rust te genieten want daarna is het voor een jaar of vijftien afgelopen.

Voor straks: héél veel succes bij de overdracht!

Groetjes,
    Mieke - Herman - Chanu

• 19 Oktober 2008 - 19:40

Yvonne En Dieudonné:

Het is hier 21.30. Even kijken naar een bericht uit China!!! We wensen jullie voor vandaag een hele mooie dag die jullie droom kan gaan waarmaken.
    Groetjes

• 19 Oktober 2008 - 20:52

Sil En John:

Dit is echt jullie laatste nacht alleen, spannend die grote dag morgen als jullie Tjen echt krijgen te zien.we zullen aan jullie denken. Groetjes van de Eysjes uit Nuth