Wachten op de LOA - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Wachten op de LOA - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Wachten op de LOA

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

05 Juli 2008 | Nederland, Schimmert

Hallo allemaal,

Op 28 april hebben we de LOI (Letter of Intention To Adopt) verstuurd naar China. In deze brief staat 'officieël' dat we Tjen graag willen adopteren. In die brief moesten we verder nog aangeven hoé we Tjen wilden opvoeden en dat we de Chinese cultuur en zijn achtergrond zouden accepteren.

China neemt minimaal 8 weken de tijd om de LOI te behandelen en ons dossier wat al ruime tijd in China ligt te koppelen aan Tjen.
De vergunninghouder geeft aan dat wanneer je binnen die 8 weken niets hoort vanuit China je ervanuit kunt gaan dat de adoptie geaccepteerd wordt, maar het is dus NOG NIET ZEKER.
Het is pas zeker als we een reactie krijgen vanuit China op de LOI en dat is dan de LOA: Letter of Acceptence.
Deze moeten we vervolgens weer ondertekend naar China sturen.
Daarna (we zijn er nog niet) krijgen we weer de TA (Travel Announcement) oftewel de toestemming van de autoriteiten om naar China af te reizen om Tjen op te halen.
Dan pas kan onze vergunninghouder de reis gaan inplannen en organiseren: vliegtickets, hotels, vervoer, gids, tolk, notaris, rechtbank, etc.
Als we voor eind juli de LOA binnenkrijgen is de VERWACHTING dat we begin september af kunnen reizen.
Als we de LOA binnenkrijgen zijn we tijdelijk niet bereikbaar. We zitten dan namelijk in een restaurant!!

  • 05 Juli 2008 - 17:41

    Herman:

    Naar welk restaurant gaan jullie? de Thai?

  • 06 Juli 2008 - 08:54

    Jules:

    Nou, ik hoop dat jullie Tjen snel op kunnen halen! Dat ze maar een beetje opschieten met die bureaucratie of niet?

  • 08 Juli 2008 - 19:29

    Brigitte :

    Wat een leuk manneke op de foto's. Ik hoop dat jullie heel snel mogen afreizen en alle adoptieprikelen tot een einde komen. Succes!

  • 16 Juli 2008 - 12:29

    Hella:

    Geweldig om te zien hoe heerlijk jullie kindje uitziet. Wat een lekker stuk. We zijn erg blij voor jullie. Probeer er van te genieten om zo een beetje de tijd te drukken.
    Liefs
    harald en Hella

  • 21 Juli 2008 - 17:05

    Hans:

    Hallo ik ben net terug van vakantie leuk zo`n site zal het de komen tijd blijven volgen
    Hans Natres 4 pel

  • 08 Augustus 2008 - 07:17

    Mihelina:

    Ik wist het niet dat jullie met een adoptie bezig waren.Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat het nu al zo ver rond is.
    Wat een leuk kindje op de foto.Ik hoop voor jullie dat hij zo snel mogelijk in Limburg aan komt.
    Groetjes Mihelina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schimmert

Mijn eerste reis

Mijn pappa en mamma komen we ophalen. En ik vertel over deze reis.

Recente Reisverslagen:

28 December 2008

Kerstmis ............... ons laatste bericht

07 December 2008

Verjaardag

19 November 2008

Update

10 November 2008

Hallo!!

03 November 2008

Weer thuis
Tjen

Mijn pappa en mamma komen we ophalen. En ik vertel over deze reis.

Actief sinds 02 Juli 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 49990

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: