Olympisch Stadion - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Olympisch Stadion - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Olympisch Stadion

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

28 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal,

Vandaag weer met z'n allen op pad gegaan. Eerst weer lekker ontbeten en rond de klok van 10 uur met 2 taxi's naar het Olympisch Stadion. Ook hier weer heééél veel volk wat hééél snel hééél veel wil zien.

Het Stadion en omgeving is indrukwekkend. Je kijkt vanuit Nederland naar de Spelen en als je dan opeens zelf op de plek staat waar het allemaal gebeurde maakt dat indruk.

Alleen is zo'n stadion geen interessante plek voor de kids. We zijn nog via de tribunes naar het veld gelopen waar ook kostuums van de openings- en sluitingsceremonies tentoongesteld stonden.
Daarna teruggelopen en weer 2 taxi's richting het hotel genomen.

Vlak in de buurt van het hotel ligt een lokaal aandoend pleintje met een voor Tjen interessant speeltoestel. Wat rustige Chinese muziek op de achtergrond. Zálig!!

Rond 12.30 was het weer 'noedels tijd' en heeft Tjen weer vakkundig zo'n bakje naar binnen gewerkt.

Nog wat met de blokken gespeeld en DVD gekeken totdat Marjolijn belde met de vraag of we mee wilden gaan zwemmen. Nou, de zwemtas was snel gepakt!

Omdat Tjen wat verkouden is en wat hoest én het water best koud is blijven we meestal niet zo lang.

In het mannenkleedhok werd weer luidkeels gezongen in 'plat' Chinees.

Terug op de kamer heeft Tjen nog wat gespeeld en is vaders naar de Carrefour gegaan om boodschappen te halen die we ook mee naar huis willen nemen: zijn yochurtdrankjes, noedels, fruitdrankje, e.d. Het is thuis belangrijk dat hij in eerste instantie wel nog wat vertrouwds blijft eten en drinken zodat we langzaam over kunnen schakelen naar ons voedsel en drinken. We willen dat bewust zo doen want hij moet zometeen toch al weer zoveel nieuwe indrukken opdoen. Vertrouwd eten en drinken geeft hem dan nog enig houvast.

De speeltuin hebben we vervolgens nog maar eens bezocht maar toen was het ondertussen 17.00 en konden we het rustige Chinese muziekje niet meer horen. Kon te maken hebben met een flink aantal Chinese kids met een flinke dosis ADHD. We hebben het bewijs aanschouwd: ADHD is écht hier begonnen!

Van de speeltuin vervolgens rechtstreeks op weg naar de Pizza Hut. Maar waar lag die ook alweer?

We dachten in de buurt van de Mac D, maar er doemde maar geen PH op. Dan maar naar een lokaal restaurantje, waar Tjen acuut naar de 'niauw, niauw' moest. Bij de 'niauw, niauw' is het ook gebleven want ik vertrouwde de kwaliteit van het eten niet zo erg.
We draaiden ons om en wat zagen we in de verte: juist ja. De Pizza Hut. Tjen gelijk het liedje over de PH geleerd (de PH, de PH, KFC en de PH, De PH, de PH, KFC en de PH, Mac D, Mac D, KFC en de PH) En nu in koor................................!

Eenmaal terug op de kamer het vaste ritueel: pyama aan, hoestdrank erin gieten, tandjes poetsen en Barbapapa.

Na wederom wat geschravel is hij toch vrij snel vertrokken nadat hij voor zichzelf de dag nog even had doorgenomen en alle indrukken verwerkt had. Ik hoor nu licht gesnurk want hij is dus een beetje verkouden.

Brigitte is nog even gezellig samen met Marjolijn in een taxi naar de New Market. Kijken of ze daar nog wat kleding en/of souvenirs kunnen kopen. Ze heeft de Creditcard mee...............van de kredietcrisis geen last!!

Zo, nog 1 dag en dan is het donderdag en gaan we naar huis!!
We zijn er nu wel aan toe, maar realiseren ons ook heel goed dat voor Tjen weer een belangrijke omschakeling staat te gebeuren: een geheel ander land, ander eten en drinken, iedereen die die 'vreemde' taal spreekt en veel nieuwe mensen om hem heen, maar vooral ook het ontbreken van alles, maar dan ook echt álles wat hij bijna 4 jaar gewend was. Een spannende tijd voor ons allemaal!

Zo, welterusten en tot morgen.

groetjes

Brigitte, Stephan en Tjen

• 28 Oktober 2008 - 16:19

De Eykenboompjes:

Hallo jullie drietjes.

Na de berichtjes van de afgelopen dagen spreekt het eigenlijk voor zich.
    Het wordt tijd voor eigen huis en tuin.
    Even geen kfc of mac.donalds maar gewoon boerenkool met worst.

Jullie hoeven in ieder geval geen dagen meer af te tellen maar uren.

Wij wensen jullie voor morgen een mooie dag en slaap lekker.

• 28 Oktober 2008 - 16:41

De Vinckskes:

Hoi van Weersch familie,

We volgen jullie berichten nog steeds op de voet. Nog één dagje dus en dan naar huis. Natuurlijk zal dit voor jullie weer heel spannend zijn. Maar dat geldt ook voor iedereen die hier was achtergebleven. Voor Tjen zal gelden dat hij dan voor het eerst van zijn leven écht THUIS komt. Hopelijk zal hij dit snel beseffen. Geniet er nog even van. Mede namens de hele ESIA-familie een heel fijne terugreis gewenst en hopelijk tot spoedig ziens op trainingen en wedstrijden.

Emil en Gerda.

P.S. Heeft Tjen ooit op enigerlei wijze kennis gemaakt met handbal?? Zoniet zal hij zich nog wel eens afvragen wat voor een raar spelletje zijn moeder doet!

• 28 Oktober 2008 - 17:27

Silvia En John :

Dat zal wel even wennen zijn om binnenkort niet meer de bekende berichtjes van jullie te lezen uit china, maar dan komen weer nieuwe verhalen maar dan vanuit Schimmert.
    Geniet maar van jullie laatste dag in china. Wij kijken in ieder geval uit naar donderdag.
    Tot dan.

xxx oet Nuth

• 28 Oktober 2008 - 17:52

Wij3tjes:

Hallo China,
    Leuk om jullie verhaal van de dag weer te lezen.
    Voor het geval ik morgen geen tijd heb om achter de pc te kruipen wens ik jullie een hele goede terug reis!!Weer een spannende gebeurtenis voor jullie.
    Grtjes Sandra Mikel en Anique Severijnen

• 28 Oktober 2008 - 19:37

Anita Verpoort:

hoi hoi,
    eindelijk komt nu het aftellen om lekker naar huis te komen. geniet nog even van je hotelkamer want thuis begint het echte leven...ha ha moet je weer poetsen en wassen en strijken...
    nog veel plezier want er komt nog een hele trein vol emoties aan de komende dagen.
    grus oet ees
    anita, john en milan

ps milan vraagt wat hoi is in het chinees, "want anders kun je toch niet spelen met elkaar als je niet hoi hebt gezegt" is milan van mening

• 28 Oktober 2008 - 21:02

De Epenaren:

Wat moet dat volgende week met ons? Nu iedere dag berichten uit China lezen en dan volgende week maar ontwennen. We wensen jullie alvast een hele goede reis terug naar Schimmert.

• 29 Oktober 2008 - 08:51

Jacqueline:

Lieve Brigitte, Stephan en Tjen,

Nog een (Nederlandse)dag en dan komen jullie alweer terug naar HUIS! Voor jullie heel spannend; zeker voor Tjen...maar ik geloof wel dat jullie met een gerust hart kunnen vertrekken. Het gaat zo goed met hem. Hij is een normale 4-jarige als ik dat allemaal zo lees. Helemaal geen gekke of abnormale dingen hoor!Hij reageert zo open en nieuwsgierig dat het voor hem meer een avontuur lijkt. Hij geniet en absorbeert alles. Jullie schrijven dat hij goed is voorbereid op de adoptie ... heb er dan vertrouwen in dat hij weet wat er gaat gebeuren! Thuis kan hij in alle rust wennen aan zijn nieuwe omgeving!
    Wij denken aan jullie en wensen jullie een goede reis!

Liefs Jacqueline, Bert, Gwen en Scott

• 29 Oktober 2008 - 12:18

De Veer Oet Gelaen:

Het is nu aftellen geblazen..... (jaaaa.... alweer, maar nu voor de terugreis)

Een heeeeeel goede reis alvast.

Veel liefs en knuffels van Natje, Marcel, Yuri en Zico