2e dag - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

21 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo daar zijn we weer,

Het is nu 20.30 uur en Tjen ligt heerlijk te slapen. En jullie zullen het misschien niet geloven maar hij is in slaap gevallen nadat hij eerst nog even het liedje van Bob de Bouwer gezongen had. Hij wilde dat ik met hem meezong. Maar toen hij aan mijn ogen voelde dat die dicht waren heeft hij stilletjes het liedje afgezongen en is in slaapgevallen. Ongelofelijk, maar het bewijs staat op video! Met heel veel dank aan ome Willy van Jesper en Kjeld want die heeft die DVD voor ons gemaakt. Echt een schot in de roos.

Tot zover het avondprogramma, even terug naar het officiële gedeelte. Vanmorgen moesten we strak in pak richting het registratie kantoor. Daar kwamen we ook weer het Amerikaanse echtpaar tegen (die gelijk met ons de overdracht hadden). Over strak in het pak gesproken. We wisten niet dat een spijkerbroek ook tot deze categorie behoorde. Maar maakt ons niks uit. Wij waren overal als eerste aan de buurt en als eerste weg terwijl zij er voor ons waren ...... het verschil zit hem toch blijkbaar ergens in!

Bij het registratie kantoor werd onze adoptie officieel klaar gemaakt en Tjen is nu dus echt officieel van ons. Bij de notaris hebben we dat aansluitend laten bevestigen en kregen we ook het officiele document met gezinsfoto overhandigd. Om vervolgens na een korte pauze in het hotel vanmiddag (waar Tjen bijna in slaap viel in de lobby net voor we weg wilde gaan) nog zijn paspoort aan te gaan vragen bij de politie. En daarmee waren onze plichtplegingen gedaan.
En Tjen ...... die was zo lief. Als hij maar mocht spelen met zijn vliegtuigje dan was hij al heel te- vreden. Een vliegtuigje dat overigens bij de overdracht nog voor verwarring zorgde. Er was namelijk maar plek voor één passagier. Toen we hem het grote vliegtuig op de foto hadden laten zien was hij gerustgesteld.

Vanmiddag zijn we nog even samen boodschappen gaan doen. En gaan eten in het hotel. Daarna heeft Stephan geprobeerd om Tjen in bad te doen. Vanmorgen wilde mij dat nog niet lukken maar Stephan had meer succes. Het was een feest in de badkamer. Mannen onder elkaar zullen we maar zeggen.

Ook vanavond waren er geen tranen. Wat hebben we toch een schatje! We kunnen ons echt heel goed voorstellen dat hij de lieveling van het weeshuis was. Heel eerlijk gezegd zien we ook er tegenop om donderdag terug te gaan naar het weeshuis, omdat hij dan waarschijnlijk een flinke terugslag zal moeten verwerken. Maar ook die horde zullen we samen met z'n drietjes nemen.

Voor nu is het even lekker slapen en morgen ................. tja dat zien we dan wel weer.

Heel veel lieve groetjes uit China.

• 21 Oktober 2008 - 13:04

Silvia:

Dat wordt dus oefenen met het Bob de Bouwerlied, Brigitte. Proficiat met de officiele overdracht. Hij is nu echt van jullie. Vergeet dat vliegtuig maar niet als jullie ergens heen gaan want dan gaat er een klein manneke heel erg protesteren. Trouwens kon je daarna in de badkamer zwemmen, dat gebeurt bij ons als mannetjes onder elkaar in bad/douche gaan.

Voor nu lekker slapen (voor ons nog niet) en tot hoors.

xxx oet Nuth

• 21 Oktober 2008 - 13:14

Lianne:

Hallo allemaal,

wat heerlijk om te lezen dat hij het Bob de Bouwer lied zingt! Dat moet toch lachen zijn geweest! Zo te horen gaat alles prima! Dat is fijn! Super dat hij nu echt officieel jullie zoon is! Wij (senioren) hebben t gisteren nog uitgebreid over jullie gehad! We zijn allemaal erg nieuwsgierig naar Tjen en proberen alle verhaaltjes op internet bij te houden! Hopelijk komen er snel nog wat foto's bij!

Veel plezier samen!

groetjes Lianne

• 21 Oktober 2008 - 13:56

Edo En Manja:

Hee familie van Weersch...proficiat, gelukkig dat nu alles officieel is.En die Bob de Bouwer die kan toch alles maken..dat zie je wel weer..hahahaha.
    Groetjes en slaap lekker.
    Edo en Manja

• 21 Oktober 2008 - 14:49

Jos En Winny:

Hoi Stephan, Brigitte en Tjen,
    Ik denk dat jullie in de voorbije paar dagen toch al een band hebben opgebouwd, en dat gaat ook zonder woorden. Zolang als jullie van mekaar houden kun je de wereld aan toch?
    Geniet ervan, wij zien al uit naar het volgende verslag.

Groetjes Jos en Winny

• 21 Oktober 2008 - 17:20

Mihelina:

Proficiat mama en papa!

Geniet ervan het wordt steeds leuker !

Groetjes uit Eys

• 21 Oktober 2008 - 17:58

Aron En Rimm:

Groetjes aan ons nieuwe neefje Tjen.
    De voetbal ligt al klaar!

xxx oet Nuth

• 21 Oktober 2008 - 18:17

Luciën En Christa:

Nu is het echt definitief. Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoontje. Wat spannend. We zijn benieuwd wat jullie morgen weer voor nieuws hebben.

Groetjes,

Luciën en Christa

• 21 Oktober 2008 - 18:48

Maria Saartje Kitty:

Lieve kersverse papa en mama,
    Van harte gefeliciteerd met julie eigen unieke wonder, jullie zoon! Wat zullen jullie gelukkig zijn. Bij jullie zal hij vast en zeker uitgroeien tot een pracht mens!
    Geniet van alle kleine dingen en uiteraard van elkaar. Sterkte voor aanstaande donderdag, maar dat zal vast wel lukken na zoveel spannende momenten al mee gemaakt.
    Lieve groeten van ons allemaal!

• 21 Oktober 2008 - 18:53

Hedi En Jos:

Hallo!

Gefeliciteerd met jullie mooie ventje!
    Wat goed om te horen dat hij zo vrolijk is en dat hij zo makkelijk in bad gaat.
    Geniet er maar lekker van en succes in het tehuis donderdag.
    groetjes, Hedi, Jos en Mingxia

• 21 Oktober 2008 - 19:33

Familie Van Weersch:

met spanning volgen we de geboorte van jullie mooie zoon weet dat wy met jullie meeleven de moeilijke momenten zijn gauw vergeten dan zijn er ook weer mooie nog maals Gefeliciteerd Tante mien en Ome jean

• 21 Oktober 2008 - 19:39

Colette Kersten:

Oho, wat mooi allemaal om te lezen, en wat heerlijk voor jullie! we kijken iedere dag even met jullie 'mee' op de site. Heel veel geluk met zijn drietjes, groet, Colette, Mathé, Belia en Phéline

• 22 Oktober 2008 - 06:43

Winny:

Ha alledrie,

Geen woorden maar wat voel ik veel emoties van jullie tussen alle regels door. Het is zo mooi om vanuit Cadier en Keer met jullie mee te mogen leven en te ervaren dat jullie stapje voor stapje bij elkaar komen. Groetjes Winny

• 22 Oktober 2008 - 07:45

Eveline:

Gefeliciteerd trotse pappa en mamma!
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen.
    Ik ben heel benieuwd naar Tjen en jullie ervaringen, dus we blijven meelezen!
    Heel veel groetjes en geniet ervan!
    Eveline

• 22 Oktober 2008 - 07:47

Jeroen:

Hee kersverse ouders! Allereerst van harte proficiat! En Tjen jij ook met je nieuwe ouders. Eveline en ik zitten hier op kantoor, volop in concentratie jullie berichten te lezen. Wat gaat het allemaal snel en wat heftig zal het zijn. Maar zo te zien genieten jullie ook volop van deze unieke momenten. We leven met jullie mee! En wat een heerlijk mannetje zo te lezen!
    Groete oet Mestreech

• 22 Oktober 2008 - 08:35

Vivien:

Ik hoop dat Tjen zich heel snel aan jullie 2 zal hechten en hij straks in Nederland gauw zijn draai zal vinden. Voor jullie 3 breekt er een echte periode aan van elkaar aftasten, van elkaar leren houden en elkaar kennen. Ik hoop dat Tjen gauw wat Nederlandse woordjes kan zeggen zodat hij zich ook wat prettiger voelt. ik blijf meelezen op de site.
    groetjes Vivien

• 22 Oktober 2008 - 09:32

Menno En Gerrion:

Brigitte, Stephan en Tjen,
    Wat geweldig om te lezen dat het allemaal zo goed gaat.En wat is het een knap kereltje. Geniet ervan en heel veel geluk samen. We vinden het gewoon super voor jullie,
    Groetjes Menno, Gerrion, Sjoerd en Juliette.

• 22 Oktober 2008 - 10:59

El, Mo, Joy, Jen:

Hallo Brigitte, Stephan en Tjen,

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. We hopen jullie snel weer in Nederland met z'n drietjes te mogen verwelkomen. Gefeliciteerd!

Groetjes,

Ellen, Mohamed, Joyce en Jennifer

• 22 Oktober 2008 - 11:38

Riet Jeukens:

Ongelofelijk jongens al jullie verhalen, geweldig dat Tjen zo'n schatje is. Ik wens jullie alle alle goeds en heel veel sterkte en geluk verder met z'n drietjes.Riet.

• 22 Oktober 2008 - 12:06

Corrie:

Wat heerlijk dat die kleine schat zich al bij jullie op zijn gemak voelt en je weet het stapje voor stapje! Het is ook heel bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. Hoop snel op meer foto's en kijk alweer uit naar jullie nieuwe berichten.
    Liefs, Corrie

• 22 Oktober 2008 - 12:22

Anita Verpoort:

wauw wat een avontuur om zo eigen te worden met je kindje...
    en dan die papieren.. zeer boeiend om alles te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    en wat bob de bouwer zegt kunnen wij het.....
    ja jullie kunnen het met z'n drietjes.

grus oet ees
    anita en de rest

• 22 Oktober 2008 - 12:34

Sjaan En Nettie:

wat geweldig dat jullie nu je kind in de armen kan sluiten en dat het een prachtig kind is dat hebben wij gezien geef hem maar een dikke knufel van de tantes uit philippine tot gauw

• 22 Oktober 2008 - 12:47

Fam Lemmens Schimmer:

Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtig zoontje. De verhalen zijn erg herkenbaar. Wij hebben zelf 2 dochtertjes uit China. Vorig jaar in oktober hebben wij onze Aylin gekregen. Ik hoop dat jullie net zo genieten als dat wij toen hebben gedaan. Geweldig dat Tjen al het Bob de Bouwerliedje zingt, dan komt het met de Nederlandse taal, of het Sjommerts plat, ook wel goed.
    groeten, Nicolle, Lucien, Yinthe en Aylin Lemmens te Schimmert.

• 22 Oktober 2008 - 13:09

Jesper En Kjeld:

Lieve Tjen,

We zijn heel blij om te horen dat de dvd's van Ome Willy je zoveel plezier doen. Wij wensen je heel veel geluk en plezier samen met jouw papa en mama en we zijn heel blij er weer een speelkameraadje bij te hebben

Veel groetjes

Jesper en Kjeld

• 22 Oktober 2008 - 13:13

Chrysos En Nicole:

Hoi Brigitte en Stephan,

Van harte proficiat met het nu officieel papa en mama zijn van Tjen. Wat een gelukzalig moment moet de overdracht zijn geweest. We kunnen ons voorstellen dat dat wel een traantje bij weggepinkt is.
    Heel veel succes morgen maar ook hier zullen jullie je samen goed doorheen slaan.

Heel veel geluk, plezier en wat nog meer te wensen valt met jullie gezinnetje voor nu en in de verdere toekomst.

Het is wel heel leuk om jullie belevenissen te volgen. We zijn er niet bij maar zo toch wel een heel klein beetje.

Vele groetjes

Chrysos, Nicole, Jesper en Kjeld

• 23 Oktober 2008 - 17:24

José En Piet:

geweldig wat een beleving. We wensen jullie heel veel plezier en een prettige tijd in China.