Foto's en Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Foto's en Beijing Zoo - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Foto's en Beijing Zoo

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

26 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal.

Daar zijn ze dan.....de langverwachte foto's, met enorme dank aan Ernst-Jan en Marjolijn!!!

Om de foto's te bekijken ga je naar 'menu'en dan naar 'foto's'en vervolgens kun je óf door het fotoboek bladeren óf naar onderen scrollen en de foto's per bericht bekijken. Het zijn er niet veel, maar jullie kunnen wel alvast wat zien van ons knulletje.

De foto's bij het bericht 'pappa en mamma' zijn van direct ná de overdracht en weer terug op de hotelkamer waar hij met de kleren nog aan in slaap was gevallen van alle indrukken en emoties.

Nou, vandaag stond de Beijing Zoo op het programma samen met Ernst-Jan, Marjolijn, Zhong en hún nieuwe aanwinst Xiaochun.

We zijn met 2 taxi's richting de dierentuin vertrokken. Een rit die dan toch wel even duurt omdat het verkeer toch meestal vaststaat, óók op zondag.

Zes jaar geleden hebben we de Zoo ook bezocht en toen waren we ongeveer de enige bezoekers in een extreem verouderde en slecht onderhouden Zoo. Nu zag het letterlijk 'zwart' van de mensen en die zijn ook nog eens erg druk en snel. Volgens mij is ADHD hier uitgevonden.
De dierentuin was ondertussen behoorlijk uitgebreid en opgeknapt. De wederzijdse kids hebben enorm genoten van alle dieren, de frietjes met hamburgers en van elkaar. Het was voor ons erg leuk om te zien hoe Tjen toch opeens ging spelen (Ok, rennen) met Zhong die ongeveer even oud is als Tjen. Alleen begrijpt Tjen dan weer niet waarom Zhong geen Chinees spreekt terwijl hij toch duidelijk op Tjen lijkt. Het is soms ook zó verwarrend allemaal voor hem, maar desondanks doet hij het wederom erg goed. Het is duidelijk dat hij wel van dieren houdt. We wisten al dan hij een muziekliefhebber was en dat hij graag en veel zingt, maar aangezien we thuis nog een hond hebben is het mooi meegenomen (ook voor Dewi zelf) dat Tjen van dieren houdt.

Tijdens zo'n dag in de dierentuin leren we alledrie ontzettend veel van elkaar. Het is mooi om te zien dat we met een stuk of 10 Chinese woordjes een hele dag door komen zonder dat er erg veel dingen misgaan of dat we elkaar niet begrijpen. De woordenschat van Tjen begint zich ook steeds meer uit te breiden: 'mamma, noe kóóóóm', Babapapa (Barbapappa), Bala Bala (Bob de Bouwer) en Adiè Wà?.

We zijn vanavond nog even naar een lokaal restaurant wat gaan eten. Het is écht lokaal want we zijn er blijkbaar een attractie en niemand spreekt ook maar 1 woord Engels.
We zijn hier al een keer geweest en ik wijs telkens op één en dezelfde foto van spagetti met rode saus. De eerste keer kreeg ik noedels met bief en soep. Vandaag kreeg ik wederom noedels en bief, alleen zwom het geheel deze keer in een liter bouillon en zat er een bruin hardgekookt ei bij. Dat laatste heb ik maar laten zwemmen, leek me het beste voor zowel het ei als mijn maag.

Zo, het is hier nu 21.00 en Tjen slaapt al weer 3 kwartier naast me in zijn eigen grote bed. Moeders is wederom naar de Carrefour, maar dan voor wat fruit voor Tjen. Althans dat zei ze. Kan best zijn dat zometeen toch weer iets met broekspijpen of mouwen, maatje 104 in het deurgat verschijnt, want ze blijft best lang weg en normaal gesproken hoef je niet lang naar een stuk fruit te zoeken. Voor kleding in een maatje á la Tjen is dat natuurlijk weer wat anders.

..............excuses aan Brigitte......vals beschuldigd.......het is een schattig plastic serviesje voor Tjen geworden.

Veel plezier met de foto's en tot morgen!

groetjes

Brigitte, Stephan en een slapende Tjen

• 26 Oktober 2008 - 13:21

Connie:

Aaah, wat een leuke foto's! :D
    Veel plezier nog deze week!
    Groetjes Connie en de rest van de fam. Senden ;)

• 26 Oktober 2008 - 13:46

Hella:

Waw wat een stuk zeg en wat een paar prachtige kijkers. Het maakt ons blij dat jullie er zo gelukkig uitzien. Het is voor ons soms moeilijk, maar ik denk dat jullie dit wel zult begrijpen.
    Maar goed dat is niet belangrijk, als het met jullie maar goed gaat.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons aan jullie alledrie.
    Harald en Hella

• 26 Oktober 2008 - 14:46

Chantal:

Wat een schatje! We hadden natuurlijk al foto's van hem gezien. Maar nu samen met jullie...kippenvel!

Nog heel veel plezier de laatste dagen, maar dat zal zeker lukken als ik jullie stukjes zo lees!

Heel veel liefs van Huberto, Chantal en Evi

• 26 Oktober 2008 - 14:58

Pap En Mam Sjummert:

We hebben de foto's bekeken. Wat een schattig knulletje. Bedje is klaar en nu gaan we naar beneden de boel versieren.

Groeten oet Sjummert en tot donderdig.

• 26 Oktober 2008 - 15:02

Silvia En John:

Wat een leuke foto's. Ook Aron houdt van zingen dus de eerste stappen naar een band zijn al gemaakt.
    Gaan zo meteen eten. Het zou konijn worden (Bugs, Bunny of Roger????, geen idee) Dewi is het in ieder geval niet want die loopt nog rond.

Groeten uit een regenachtig Schimmert.

• 26 Oktober 2008 - 15:14

Herman, Mieke, Chanu:

Die pappa's ook altijd de mamma's vals beschuldigen!
    We hebben nog een mooie foto van Tjen gespot op de site van Marjolein en Ernst-Jan leuk hoor dat hij het goed kan vinden met Zhong. Ben benieuwd wat hij van Chanu zal vinden, een Hollandse Chinese die zowel geen Chinees als Nederlands tegen hem spreekt maar onvervalst "Limburgs plat". Het is ook allemaal wel erg verwarrend met die verschillende talen.

• 26 Oktober 2008 - 15:18

Anita Verpoort:

wat hebben we uitgekeken naar de eerste foto's van Tjen en jullie.
    wat een mooi kereltje en die glinsterende ogen van jou brigitte.
    geweldig om dat te zien.
    nog veel plezier op "die hotelkamer".
    wat zullen jullie er naar uitkijken om naar huis te komen.
    grus oet 't regenachtige ees
    anita, john en milan

• 26 Oktober 2008 - 15:20

Sanna:

Hoi Brigitte, Stephan en Tjen,

Het is erg leuk om van alle belevenissen mee te genieten, vooral nu er ook nog foto's toegevoegd zijn.
    Het straalt er helemaal van af dat jullie de trotse ouders van Tjen geworden zijn.

En ik ben benieuwd naar de verhalen die zullen volgen als jullie weer thuis zijn.

Geniet er maar van.

Sanna

• 26 Oktober 2008 - 16:18

Ernst Jan, Marjolijn:

Wat een leuke foto's. Ben benieuwd wat we morgen doen. Hoop dat jullie nog met ons meewillen gezien de dominante houding van onze benjamin...

• 26 Oktober 2008 - 16:37

Nicole:

Het begint echt verslavend te worden om rond 17.00 uur de computer aan te zetten en te kijken of er al een bericht uit China is ... en wat worden we weer beloond. Wat inge sjattepoemel ! Ik denk dat we ons echt moeten beheersen als we Tjen de eerste keer zien om hem niet meteen "aan te vallen" en te knuffelen ;-)
    Lieve groetjes van Frank, Nicole & Jesper

• 26 Oktober 2008 - 17:32

Sonja:

HEE Kanjers, daar aan de andere kant van de wereld !! Ben van jullie ervaringen en de manier waarop jullie daarmee om gaan onder de indruk. Nog een paar hele mooie dagen daar en alvast een behouden thuisvlucht toegewenst !
    Sonja en Frits

• 26 Oktober 2008 - 18:03

Os Veer Oet Gelaen:

Efkes een berichtje met 1 vinger. Ja hoor, Zico doet mee.

Ik heb jullie nog nooooooit ZOOOOOO zien stralen als op deze foto's.
    Heeeeerlijk om te zien.

Liefs van Natje, Marcel, Yuri en Zico

• 26 Oktober 2008 - 18:05

Nog Uns Os Veer:

En wat een heerlijk ventje!!!

Liefs Nathalie

• 26 Oktober 2008 - 18:40

Eykenboompjes:

Hallo jullie drietjes.
    Eindelijk dan de foto's, hier hebben we naar uitgekeken.
    De schloebe staan leuk maarja Tjen zal zich wel afvragen wat hier de bedoeling van is.
    Jullie stralen in ieder geval. Van sommige foto's spettert het geluk af. Geniet weer van de dag van morgen [lees vandaag] en tot
    het volgende bericht.

Groetjes van de Eykenboompjes.

• 26 Oktober 2008 - 19:47

Christine:

Wat een allerliefst ventje en wat zijn jullie al echt een gezin met zijn drieen. Heel mooi om te zien!!

Hart gr en geniet nog van de komende dagen in Beijing.

• 26 Oktober 2008 - 20:34

Michaela:

oh jongens dit is zo geweldig om te zien een hartstikke leuk stelletje met een nog mooier manneke
    wat een oogjes heeft dat kereltje gewoon om verliefd op te worden

• 27 Oktober 2008 - 08:09

Eveline:

Wat een heerlijk verhaal en wat een sjattig menneke! Nog even en dan kunnen jullie lekker met zijn allen naar huis komen (tis wel koud hier...).
    Ik ben blij jullie zo gelukkig te zien en geniet mee met jullie geweldige verhaal!

Veel plezier en alvast een hele goede reis terug straks!

• 27 Oktober 2008 - 08:20

Nils:

Brigitte,

Zelf net terug van vakantie, maar moest even checken hoe het met jullie gaat.
    Leuk berichtjes en foto's.
    Veel succes vanuit Amstelveen.

• 27 Oktober 2008 - 08:29

Jeroen En Linda:

Hey Ten, Stefan en Brigitte,..

Wat een fijne berichtjes en foto's. Wat een heerlijk ventje en wat een heerlijk trotse pappa en mamma.
    Vooral bij de foto's van jullie samen heeft deze emotionele doos traantjes mogen wegvegen;)

Heel veel plezier nog,
    en we kijken uit naar jullie thuiskomst.

Liefs Jeroen en Linda

• 27 Oktober 2008 - 08:37

Colette Kersten:

Wat een mooie foto's van jullie als gezin. Jullie stralen van de foto af!
    We vinden Tjen snoepie om te zien, wat een ontzettend mooi mannetje! En zijn taalontwikkeling, wat leuk om te lezen.
    Groetjes, Colette, Mathé, Belia en Phéline