Pappa en mamma - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu Pappa en mamma - Reisverslag uit Beijing, China van Tjen Weersch - WaarBenJij.nu

Pappa en mamma

Door: Brigitte & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Tjen

20 Oktober 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal

Hier dan het eerste berichtje als kersverse, trotse ouders van Tjen.

Het is moeilijk om de dag tot nu toe te beschrijven. Ik kan wel de feiten achter elkaar opnoemen maar de gevoelens erbij is écht moelijk.
Het is een achtbaan van emoties: superblij, onzeker, ontroerd.

Vanmorgen zijn we per taxi om 9.30 vertrokken naar het weeshuis. Een ritje van 20 minuten.

In het administratiekantoor moesten we wachten, maar waarop? Papieren, de overdracht, een kennismaking met personeel?

Er zat ook nog een Amerikaans stel en dus ook weer écht op zijn Amerikaans: juist ja, C&A brengt nieuwe mode.

Als eerste hebben we een serie papieren getekend: we hebben hem één dag 'op proef' (is écht zo)

Weer wachten. Een hoop volk waarvan je geen idee hebt welke functie ze hebben. Maar Sophie legt ons gelukkig alles meteen en goed uit.

En opeens, totaal onverwacht komt daar een mannetje binnen dat je al maanden op een foto hebt gezien. Hij komt naar ons toe en geeft ons een kado...........tja.....!!!

De overdracht was verder volgens goede Chinese traditie: chaotisch en onvoorspelbaar.

We moesten nog wachten op de directrice want die wilde hem zélf overdragen. Hij was het lievelingetje van het weeshuis en daar kunnen we ons wel iets bij voorstellen..........het is een dropje!!!!!!

Tjen is echt zoals het in het profiel stond: wijs, zelfondernemend, vrolijk.

Het was ook nog de bedoeling dat we een rondleiding zouden krijgen maar daar hebben ze, in het belang van Tjen, vandaag maar even van afgezien. Die rondleiding krijgen we morgen, samen met het officiele gedeelte (bint om).

Hij wilde gelijk gedragen worden en klampte zich aan me vast als een aapje. Maar dat doet hij ook bij Brigitte. Hij is door zowel het weeshuis als zijn pleegouders supergoed voorbereid. We hebben nog flink wat foto's van hem gekregen samen met het pleeggezin, verder nog een kado van de pleegouders en een rugzak vol met snoep, kleertjes en wat speelgoed.

We zijn weer met de taxi terug naar het hotel gegaan en dan zijn we opeens ouders!!!

Hij ging gelijk verkennen en spelen en heeft dat ook een flinke tijd volgehouden totdat hij opeens erg verdrietig werd en Chinees begon te brabbelen waar we dus niets mee kunnen.

De Smurfen hebben nog goede dienst gedaan maar er kwamen opeens toch weer tranen. Dan maar de Chinese TV aan en samen met Brigitte op bed. En daar kwam de aap uit de mouw: meneer is gewoon moe! Hij viel vrij snel in slaap, terwijl het rapport van hem aangeeft dat hij écht niet meer zou slapen.

Hij slaapt nu als een roosje (echt ernstig aandoenlijk met zijn knuffel in zijn handjes) naast een wel erg trotse moeder.

Helaas kunnen we nog geen foto's mailen naar jullie. Onze laptop is hiervoor afgeschermd en de computer in het Business Centre ziet foto's aan als virussen en blokkert E-mail verkeer.

We zijn Sophie even kwijt, maar als we haar gevonden hebben proberen we foto's via haar laptop toe te voegen.

Strakjes gaan we nog samen dumplings (deegzakje gevuld met vlees/vis/groente) eten in een restaurant in de buurt.

Morgenvroeg het nette pak aan en dan op de administratieve toer: notaris, administratiekantoor, politiebureau en weeshuis.

Ik kan wel één foto toevoegen. Deze hebben we een paar weken voor vertrek gekregen.

Tot het volgende bericht

Een kersverse pappa en mamma!!

groetjes van Tjen

• 20 Oktober 2008 - 06:47

Etienne:

SUPERRRRRR!

Ik ben heel blij voor jullie dat het zo positief gelopen is!
    Wat een ontroerend verhaal.
    Het is nog te vroeg voor een borreltje, maar vanavond neem ik er eentje op jullie 3-en!

Wat een geluk!

Lieve groetjes uit Ransdaal!

Etienne

• 20 Oktober 2008 - 07:10

Silvia:

YeeeeeeeeeeeeeeeeeeHaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Proficiat trotse papa en mama. Opa en Oma Sjummert waren eerder als jullie website en belden vanmorgen vroeg al op. Nee, niet om half zes!
    Wat een geweldig verhaal om te lezen. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat, weer even terug in het weeshuis, want ik neem aan dat Tjen dan mee gaat.

Wacht vol spanning op nieuwe berichten en geniet ervan de komende dagen samen met jullie zoon.

xxx oet Nuth

• 20 Oktober 2008 - 07:16

Anita Verpoort:

GEFELICITEERD.....
    eindelijk is het dan zover.. papa en mama.
    wat moeten jullie een opluchting voelen dat alles goed verlopen is en brigitte heerlijk he, zo'n jochie die naast je in slaap valt.
    GENIETEN met hoofdletters want dat is het.
    nog veel succes met alle papier werk en tot hoors
    grus oet ees
    anita en de rest

• 20 Oktober 2008 - 07:58

Kim En Koen:

Ha die papa en mamma!

Van harte gefeliciteerd!!!!

Heel ontroerend hoe jullie vertellen over de gebeurtenissen van vandaag. We moeten ook meteen denken aan het verhaal op de VIA-cursus, waarbij je steeds je ogen dicht moest doen en je voor moest stellen hoe het was als kind.... Voor Tjen is het natuurlijk ook allemaal heel spannend wat er nu gebeurd.
    Succes nog met alle "afhandelingen", maar vooral: Heel veel geluk met z'n drietjes en geniet ervan!!!

Groetjes Kim en Koen

• 20 Oktober 2008 - 08:02

John:

Proficiat
    Heerlijk, het is zover en jullie zijn nu lekker samen met jullie drietjes dus nu genieten maar.Ik hoorde het goede bericht al om 8.00u toen ik op mijn werk gebelt werd door Sil.Dus nu genieten, genieten en nogmaals genieten.
    Groetjes uit de Mondriaan.

• 20 Oktober 2008 - 08:13

Chantalle:

Proficiat met jullie zoon.
    Ik kreeg de tranen in mijn ogen toen ik het verhaal las.
    HEEEEl veel geluk samen.

Groetjes Chantalle Hendrix

• 20 Oktober 2008 - 08:13

Marian En Marco:

Van harte gefeliciteerd papa en mama!!

Na dat lange wachten is jullie geduld uiteindelijk toch beloond. Geniet er maar met volle teugen van. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat de waterlanders wel heel dichtbij waren bij het lezen van de eerste momenten van Tjen en jullie samen. Succes de komende uren en dagen.

groetjes,
    Marian, Marco en Luuk

• 20 Oktober 2008 - 08:47

Opa En Oma Sjummert:

Proficiat en dat jullie de komende dagen veel genieten met jullie drietjes.

Van jullie andere "kindje" hebben we geen last. Is lief (lees slaapt veel)

Groeten oet Sjummert

• 20 Oktober 2008 - 08:48

Lianne En Swen:

Hoi Stephan, Brigitte en Tjen,

Wat heerlijk dat jullie nu eindelijk bij elkaar zijn! Werden vanochtend wakker en moesten gelijk aan jullie denken. Even 6 uur vooruit geteld....en bedachten ons dat de overdracht wellicht al had plaatsgevonden! Ongelooflijk dat de dag dan nu eindelijk is aangebroken! Wel fijn dat hij zich meteen aan jullie vastklampt, want dat geeft toch een bepaald vertrouwd gevoel!!
    Blijf genieten!

Groetjes vanuit Eys!

ps. gisteren bijna overwinning! 8-11 met rust en uiteindelijk 16-18 verloren. Maar tot de laatste minuut waren onze kansen nog groot genoeg om de kleine achterstand bij te trekken. Jammer! Maar toch voldaan gevoel!

Groetjes Swen en Lianne

• 20 Oktober 2008 - 09:05

Justine:

Wat geweldig Brigitte en Stephan! Zo ontroerend om te lezen!Gefeliciteerd!! Wat zal het nog onwerkelijk zijn... geniet en sla de moment goed in je geheugen op en knijp elkaar af en toe in de arm ... want het is allemaal echt nu! We leven hier in Eindhoven met jullie mee.
    Groet Justine

• 20 Oktober 2008 - 09:27

Dieudonné En Yvonne:

Trotse ouders, van harte gefeliciteerd met de eindelijke overdracht. Wat een mooi moment en gelukkig zo goed voorbereid door pleegouders en weeshuis. Heel veel geluk samen.

Groetjes uit Epen

• 20 Oktober 2008 - 09:40

Josien En Sjef :

Gefeliciteerd Brigitte, Stefan en Tjen.Wat een bijzondere dag na zolang wachten.Geniet er van en dat alles goed mag gaan.tot het volgende bericht. Groetjes.

• 20 Oktober 2008 - 10:03

Christine:

Wat heerlijk voor jullie, nu eindelijk samen. Wat fijn dat het meteen zo goed lijkt te gaan! Geniet er van met zijn drieen.
    Ik blijf met jullie meelev/zen.

• 20 Oktober 2008 - 10:04

LIES EN KO:

Jullie hebben niks teveel gezegd over jullie zoon Tjen, met die prachtige amandel-bruine ogen, echt één om op te "vreten" zeggen wij dan. Wij kregen er een brok van in de keel, maar voor jullie is dat nog vele malen meer, en wat je van ver haalt is lekker,zeggen ze altijd. Nou dit ventje is echt de slagroom op de taart.
    Hartelijke groetjes,
    Lies en Ko

• 20 Oktober 2008 - 10:06

Rachelle En Marion:

Gefeliciteerd met Tjen!!!

Wat een bijzonder verhaal...
    Genieten jullie maar lekker met z'n 3-en, dan genieten wij hier in NL van jullie fantastische ervaringen!!!

Groetjes,

Rachelle Ubachs en Marion van Mulken

• 20 Oktober 2008 - 10:33

Carolien:

Hoi Brigitte en Stephan,

Heel veel liefde en geluk met jullie zoon Tjen.
    Jullie bijzondere momenten volg ik via de site en Yvonne.
    Geniet maar van elkaar!!!!

groeten,
    Carolien
    p.s. Brigitte:
    (gemeente "Wittem")

• 20 Oktober 2008 - 12:15

De Eykenboompjes:

Proficiat, kersverse ouders.

We hebben jullie verhaal net gelezen, (weten jullie nog, we hebben gisteren alvast goed geborreld, de dikke kop is langzaam weg aan het trekken).
    We zijn blij dat alles goed verlopen is en dat de komende dagen nog beter mogen worden. Jullie eerste dag met Tjen zit er waarschijnlijk al op, slaap lekker, we wachten op het volgende bericht.

De Eykenboompjes

• 20 Oktober 2008 - 12:39

Team Fysio Eurelings:

Van harte gefeliciteerd! We leven met jullie mee. Groetjes uit de oude Boerenbond van ons allemaal!

• 20 Oktober 2008 - 14:48

Fam. Senden:

Gefeliciteerd!
    We wensen jullie veel geluk. Hopelijk zijn jullie snel aan elkaar gewend.

Groetjes Huub, Andrea, Mirna, Connie en Bart

• 20 Oktober 2008 - 17:42

Herman, Mieke, Chanu:

Wat zijn we blij voor jullie. En wat een mooi verhaal. Helemaal geweldig dat jullie allerlei spulletjes voor hem mee gekregen hebben dan heeft hij tenminste iets vertrouwds. Bijzonder dat jullie foto's van de pleegfamilie gekregen hebben. Een chaotische overdracht hoort en nu eenmaal in China bij maar zo te lezen gaat het super met jullie drietjes en dat verdriet is zo zielig maar wel super goed dat hij zich zo uit. Het komt allemaal goed.
    Heel veel liefs van Herman, Mieke en alvast een dikke knuffel van Chanu voor Tjen

• 20 Oktober 2008 - 18:24

Geert En Anita:

PROFICIAT!!!

Gelukkig is alles goed verlopen. Wij wensen jullie dan ook heel veel geluk met jullie drietjes.En veel succes met de papierkraam.

Groetjes Geert en Anita

• 20 Oktober 2008 - 20:39

Udo En Anouk:

Hoi Stephan en Brigitte!
    Gefeliciteerd met jullie knap kereltje! Geniet ervan en kom veilig naar huis. Veel liefs van Udo, Anouk, Sven en Lynn

• 21 Oktober 2008 - 14:39

Jos En Winny:

Hoi Stephan en Brigitte, Nu begrijp ik hoe trots jullie moeten zijn op jullie zoon. Hij kijkt ontzettend vrolijk uit z'n ogen en die lach is aanstekelijk. Kan me voorstellen dat jullie meteen verkocht waren. Geniet van jullie periode daar in china en misschien kan Tjen jullie wel leren hoe je een volledige massage in het chinees kunt krijgen.

groetjes Jos en Winny

• 24 Oktober 2008 - 06:21

Chantal:

Om de een of andere reden heb ik helemaal geen berichtjes meer van jullie ontvangen en dacht ik dat het jullie technisch niet lukte om de site bij te werken. Maar opeens krijg ik toch weer een berichtje...
    Geweldig dat het tot nu toe zo positief is verlopen!!!! Eindelijk is het lange wachten beloond!!!
    Geniet ervan!

Ik zie net ook nog meer berichtjes van de overige dagen, die zal ik zo ook even lezen...spannend hoe het jullie tot nu toe is vergaan!

Heel veel liefs van Huberto, Chantal en Evi

• 27 Oktober 2008 - 18:48

An Philippens:

Wat een smile. Kan ik me heel goed voorstellen, zo lang gewacht en eindelijk is het dan zover. Ik wens jullie veel geluk en een voorspoedige thuiskomst.